5 sposobów na regenerację po nieprzespanej nocy

5 sposobów na regenerację po nieprzespanej nocy


Odpowiednia ilość snu jest niezwykle ważna dla dobrego samopoczucia i właściwego działania organizmu. Czasem jednak bywa tak, że jakiś powodów nie śpimy wystarczająco długo. Po nieprzespanej nocy ciężko jest nam natomiast normalnie funkcjonować. Jak zatem wtedy możemy sobie pomóc i zregenerować siły? Poznaj 5 niezawodnych sposobów.

Po nieprzespanej nocy ciężko jest nam prawidłowo funkcjonować. Jesteśmy wtedy ospali, rozdrażnieni, nie potrafimy się skoncentrować i często też boli nas głowa.  Jednym słowem czujemy się źle. Jak temu zatem zaradzić oraz w jaki sposób skutecznie i szybko zregenerować swój organizm? Poniżej przedstawiamy 5 sposobów, które pozwolą zapomnieć o nieprzyjemnych objawach nieprzespanej nocy.

1. Odpowiednie nawodnienie organizmu

Jeżeli jesteśmy po nieprzespanej nocy i szybko chcemy się zregenerować musimy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Ważne jest więc dostarczenie sobie odpowiedniej ilości płynów. Po pierwszą szklankę należy sięgnąć oczywiście zaraz z samego rana. Najlepiej też, żeby była to ciepła woda niegazowana z dodatkiem cytryny, imbiru oraz miodu. Jest to naturalny izotonik, który pomoże zwiększyć wydajność organizmu oraz przyspieszy jego regenerację. W ciągu całego dnia trzeba pamiętać również cały czas o regularnym piciu. Im więcej płynów sobie dostarczymy, tym lepiej.

2. Zimny prysznic

Gdy budzimy się rano i czujemy, że jesteśmy niewyspani lub co gorsza nie spaliśmy w nocy w ogóle, najlepiej zadziała zimny prysznic. Jest to szybki i niezwykle skuteczny sposób na nieprzespaną noc. Wystarczy bowiem już kilka minut pod prysznicem, żeby poczuć się zdecydowanie lepiej. Dzięki temu od razu obudzimy swoje ciało i poczujemy się zregenerowani. Ponadto zimna woda ma również korzystny wpływ na nasze zdrowie – poprawia krążenie, uelastycznia skórę, a także uodparnia organizm.

3. Wysokowęglowodanowe śniadanie

Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Jeżeli chcemy zregenerować się po nieprzespanej nocy jest ono wręcz niezbędne. Nie powinno być ono jednak tłuste i ciężkostrawne . Gdy chcemy szybko dojść do siebie po zarwanej nocce warto postawić na coś pożywnego, ale lekkostrawnego.  Najlepiej w tym przypadku sprawdzi się śniadanie wysokowęglowodanowe. Dostarczy nam bowiem szybko dużej dawki energii, która natychmiast postawi nas na nogi oraz wystarczy na większość dnia.

4. Aktywność fizyczna

Wbrew pozorom po nieprzespanej nocy zregenerować pozwoli nam się aktywność fizyczna. Powinna być on jednak oczywiście umiarkowana tak, żeby dodatkowo jeszcze nie przeciążać swojego organizmu. Doskonale w tym przypadku sprawdzi się zatem spacer, joga oraz ogólne ćwiczenia rozciągające. Dzięki aktywności fizycznej szybciej się rozbudzimy, poczujemy przypływ dodatkowych sił, a także uwolnimy endorfiny – hormony szczęścia, które zapewnią nam dobre samopoczucie.

5. Krótka drzemka

Jeżeli pomimo zastosowanych wcześniej sposobów na regenerację po nieprzespanej nocy, w ciągu dnia dopadnie nas jednak uczucie senności warto zrobić sobie małą drzemkę. Na siłę nie ma co bowiem walczyć ze snem. Zatem gdy mamy tylko taką możliwość pozwólmy sobie na chwilę odpoczynku. Wystarczy tylko 30 minut drzemki, aby móc poczuć się zdecydowanie lepiej. Za sprawą takiej właśnie małej przerwy ponownie wrócą nam siły, koncentracja oraz dobry humor.

Wykorzystując powyższe sposoby szybko zregenerujemy się po nieprzespanej nocy. Zawsze jednak musimy pamiętać, że nic nie jest nam w stanie zastąpić normalnego snu, który jest niezwykle ważny w naszym życiu. Nie należy więc zbyt często doprowadzać do sytuacji, w których spać będziemy za mało. A jak zapewnić sobie dobry sen przeczytasz tutaj.

1 komentarz

Dodaj własny

+ Nie krępuj się - skomentuj! :-)