Bądź aktywna jesienią!

Bądź aktywna jesienią!


W okresie jesienno-zimowym, znacznie trudniej zmotywować się do aktywności fizycznych. Chłodna i szara aura, coraz krótsze dni oraz brak słońca mogą skutecznie zniechęcić nas do uprawiania sportu. Pogoda dla wielu osób staje się wymówką i usprawiedliwieniem do spędzania wieczorów przed telewizorem. Są jednak miejsca i sposoby na aktywności, którym zmiana pogody nie straszna. Oto i one.

Basen

Szczególnie dla osób, które mają o kilka kilogramów za dużo i nie przepadają za bieganiem i ćwiczeniami wysiłkowymi, pływanie jest świetnym rozwiązaniem. Ten sport wiąże się niemalże z samymi zaletami: pobudza do pracy wszystkie mięśnie, poprawia kondycję, łagodzi bóle stawów i modeluje sylwetkę. Pływając zaledwie przez godzinę można spalić od ok. 300 do 600 kalorii, co jest uzależnione od stylu, którym pływamy. Styl motylkowy pozwala na spalenie największej liczby kalorii. Jest jednak jeden haczyk. Po basenie zazwyczaj mamy wzmożony apetyt. Aby nie zmarnować przepłyniętych długości basenu dobrze być przewidywalnym i zjeść zdrową przekąskę bezpośrednio przed i po treningu.

W grupie siła

Coraz popularniejszą formą aktywności i socjalizowania się z lokalną społecznością lub spotkań ze znajomymi jest wspólny aerobik. Często tego typu zajęcia odbywają się w osiedlowych klubach lub siłowniach. Umów się z koleżanką na wspólne ćwiczenia – wtedy nawet gdy ogarnie cię lenistwo, będzie ci głupio odmówić pójścia ze względu na nią. Dla bardziej aktywnych grupowy jogging, który ostatnio zdobywa coraz więcej zwolenników, może okazać się dobrym rozwiązaniem.

Korty

Gdy lubisz rywalizację, tenis lub squash może świetnie cię zmotywować do regularnej aktywności. Godzina na korcie pozwala na spalenie od 700 kcal wzwyż. Tę opcję powinny zatem wybrać osoby szukające bardziej wymagającej i intensywnej formy spalania kalorii. Oprócz tego, zarówno gra w tenisa jak i w squasha gwarantuje dobrą zabawę i to, że nie będziemy patrzeć na zegarek odliczając minuty do końca wykonywania monotonnych ćwiczeń.

person-woman-sport-ball-medium

Technologia na pomoc

Dla osób, którym najlepiej ćwiczy się w domu i którym znudziło się robienie tych samych planów treningowych znalezionych w internecie, czymś nowym i interesującym może okazać się kinect. To urządzenie pozwala użytkownikowi na interakcję z konsolą bez konieczności używania kontrolera lecz wykorzystując gesty wykonywane przy pomocy kończyn i całego ciała. Do tego urządzenia zaprojektowano mnóstwo gier, z  których można korzystać w celu „poruszania się”. Taniec synchroniczny czy jazda kolejką, podczas kiedy trzeba skakać i schylać się, żeby omijać przeszkody to tylko niektóre z nich. Co więcej, na ekranie zawsze widzimy ilość spalonych przez nas kalorii po zagraniu w daną grę. Gdy jedna z nich nas zainteresuje, nawet nie zauważymy, kiedy uda się przekroczyć poziom 300 kcal.

Uwaga na pogodę

Pamiętaj, że jesień to niebezpieczna pora roku jeśli chodzi o aktywność na świeżym powietrzu. Jeśli nie wdrażamy się w zimniejszy sezon stopniowo, nagłe wyskoczenie na jogging może skończyć się np. problemami z gardłem. Warto wówczas zadbać o swoje gardło. Drapanie w gardle to pierwsze oznaki. Suplementy oraz odpowiednie ubranie mogą nam znacznie pomóc.

Podsumowując, warto dodać, że dla poprawy kondycji jesienią należy wykorzystywać każdą codzienną okazję do ruchu. Zamieńmy windę na schody, samochód na spacer i nie zapominajmy o zdrowym odżywaniu. Wtedy żadna jesień czy zimna nie przysporzy nam kłopotów w postaci dodatkowych kilogramów.

+ Nikt jeszcze nie skomentował - może Ty zaczniesz?

Dodaj własny