Pilates – korzyści i ćwiczenia

Pilates – korzyści i ćwiczenia


Jak pozbyć się uciążliwego bólu kręgosłupa, zyskać smukłą sylwetkę i zniwelować stres ? Idealnym rozwiązaniem jest pilates. Połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych zwiększa siłę mięśni i relaksuje.

Ćwiczenia oparte na pilatesie polegają na rozciąganiu i uelastycznieniu mięśni ciała. Wskazane dla osób cierpiących na ból kręgosłupa, chcących wrócić do zdrowia po kontuzji, czy też osiągnąć harmonię organizmu.  Nieważne ile masz lat  i jaki jest twój poziomu sprawności fizycznej. Pilates to ćwiczenia dla każdego.   

z11386358Q,Joga-idzie-w-parze-z-detoksem-

Jakie efekty daje pilates ?

Ćwiczenia silnie aktywują pracę mięśni brzucha, odpowiedzialnych za postawę ciała.  Ponadto pilates wzmacnia  plecy i ujędrnia pośladki. Ćwiczenia zapobiegają także obniżaniu się narządów rodnych i poprawiają satysfakcję seksualną.

Regularne wykonywanie ćwiczeń odciąża i niweluje uciążliwy ból kręgosłupa. Aktywuje i wspomaga pracę mięśni odpowiedzialnych za podtrzymywanie i stabilizację postawy ciała. Dzięki temu sylwetka jest wyprostowana, a kręgosłup odciążony.

Uczy jak zachować równowagę. Wymaga dużego skupienia, które jest potrzebne, aby wykonywać precyzyjne ruchy i kontrolować pracę konkretnych mięśni. Rozwija także umiejętność koncentracji.

Pilates wycisza natłok myśli, niweluje stres, dzięki czemu po zakończeniu treningu jesteśmy wypoczęci i pełni energii. Uczy również jak zintegrować funkcjonowanie ciała i umysłu. Ćwiczenia rozluźniają górne partie kręgosłupa, kark i ramiona. Podczas prawidłowego wykonywania ćwiczeń usuwamy napięcie zlokalizowane w kręgosłupie i pasie biodrowym. To z kolei wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie.

Co nieco o treningu 

Ćwiczenia nie powinny trwać dłużej niż 90 min. Standardowy trening to około 30 minut dwa, trzy razy w tygodniu. Ważne jest, aby przy każdym ruchu kontrolować oddech. Zaletą pilatesu jest fakt, że nie wymaga on od nas długiego powtarzania ćwiczeń, jak w przypadku innych rodzajów treningu. Każde z ćwiczeń powtarzamy nie dłużej niż 10 razy. Jest to korzystne dla osób, które szybko się nudzą i rezygnują. Pilates można traktować również jako uzupełnienie do innych form sportu, np. biegania, tenisu itp. Pierwsze efekty, możemy osiągnąć już po 10 sesjach treningowych.

Ważnym czynnikiem, który wspomaga trening jest relaksująca muzyka, która pozwala wyciszyć natłok myśli i kontrolować przepływ powietrza przez ciało.

Joseph Pilates, twórca ćwiczeń, mawiał „Po 10 sesjach poczujesz odmianę, po 20 ją zobaczysz, a po 30 twoje ciało będzie jak nowe”. Zatem niezależnie od tego w którym momencie swojego życia jesteś, jeśli pragniesz zmian, pilates jest idealnym rozwiązaniem właśnie dla Ciebie. 

 

119_pilates

+ Nikt jeszcze nie skomentował - może Ty zaczniesz?

Dodaj własny